Náš tým
doc. PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D.
- spoluzakladatelka a členka vedení školy
- Centrum podpory a poradenství
- koncepce školy, tvorba školního vzdělávacího programu
- spolupráce s vysokými školami a zahraničními partnery
- e-mail: l.krejcova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. et Mgr. Zuzana Hladíková
- spoluzakladatelka a členka vedení školy
- koncepce školy a tvorba školního vzdělávacího programu
- finanční stránka školy, rozpočty, dotace a granty
- komunikace s dalšími organizacemi
- Centrum podpory a poradenství
- e-mail: z.hladikova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Klára Laurenčíková
- spoluzakladatelka a členka vedení školy
- koncepce školy a tvorba školního vzdělávacího programu
- komunikace se spolupracujícími organizacemi
- e-mail: k.laurencikova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Martin Šimáček
- spoluzakladatel a člen vedení školy
- koncepce školy
- organizace rodičovské kavárny a mimoškolních aktivit
- spolupráce s partnery školy
- e-mail: m.simacek(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Jana Brodská
- ředitelka školy
- třídní učitelka pro 2. třídu
- kurzy pro předškoláky
- e-mail: j.brodska(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Olga Štefanová
- třídní učitelka pro 1. třídu
- e-mail: o.stefanova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Kamila Plísková
- asistentka v 1. třídě, podílí se na tandemové výuce
- e-mail: k,pliskova(at)skolapoznavani.cz
Bc. Anna Svatoňová
- třídní učitelka pro 3. třídu
- e-mail: a.svatonova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Michaela Čermáková
- asistentka v 3. třídě, podílí se na tandemové výuce
- v Centru podpory a poradenství koordinuje práci dalších asistentů
- e-mail: m.cermakova(at)skolapoznavani.cz
Anna Vajdová
- asistentka v 4. třídě, podílí se na tandemové výuce
- vede odpolední výtvarný kroužek
- e-mail: a.vajdova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Lucie Gutkaisová
- vedoucí odpoledního klubu
- v klubu pracuje se staršími žáky
- e-mail: l.gutkaisova(at)skolapoznavani.cz
Kristýna Lassigová
- průvodkyně v odpoledním školním klubu
- v klubu pracuje s mladšími žáky
- e-mail: k.lassigova(at)skolapoznavani.cz
doc. PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D.
Pracuji jako psycholožka v neziskové organizaci DYS-centrum Praha, z. ú. Nabízím diagnostiku, poradenství, konzultace i dlouhodobé terapie dětem i dospělým. Pracuji s jednotlivci, s celými rodinami a někdy i s učiteli klientů.
Působím také na katedře psychologie FF UK, kde jsem se podílela na několika různých výzkumných projektech. Píšu knihy, např. Žáci potřebují přemýšlet, i odborné články.
Ve své práci se snažím postupovat v souladu s principy tzv. kognitivního přístupu ke vzdělávání. Jinými slovy hledám při diagnostice i práci se žáky způsoby, jak podněcovat jejich přemýšlení. Jak je aktivizovat při učení, aby z něj měli radost, učili se s porozuměním a aby ukázali, jaký je jejich mnohdy i skrytý potenciál.
V souladu s těmito principy postupuji i při diagnostice. Za její cíl pokládám porozumění procesu učení a přemýšlení dětí i dospívajících. Věřím, že každý má potenciál dalšího růstu.
Mgr. et Mgr. Zuzana Hladíková
Působím jako psycholožka v neziskové organizaci DYS-centrum Praha, z. ú. Kromě práce s klienty od předškolního věku po středoškoláky se podílím na zajištění chodu organizace. V minulosti jsem pracovala ve speciálně pedagogickém centru se žáky s poruchami učení a chování.
Absolvovala jsem několik kurzů metody Feuersteinova instrumentálního obohacení, jejíž principy pravidelně a s chutí aplikuji jak při práci s klienty, tak v každodenním životě.
Snažím se u každého najít jeho silné stránky, tedy schopnosti a dovednosti, kterými vyniká, a podporovat jeho další rozvoj.
Mgr. et Mgr. Jana Pechancová
Základ pedagogického myšlení jsem získala od své maminky, která se celý svůj profesní život věnuje předškolnímu vzdělávání.
Absolvovala jsem střední pedagogickou školu v Litomyšli, kde jsem se mohla učit od skvělých praktiků a učitelů. Následně jsem vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ se zaměřením na speciální pedagogiku a posléze i psychologii na katedře psychologie FF UK, kde jsem se specializovala na školní a poradenskou psychologii.
Pracovní zkušenosti jsem získala jako asistentka pedagoga v MŠ a ZŠ pro děti s vadami sluchu a řeči v Hradci Králové, jako učitelka mateřské školy v MŠ Kohoutek při ZŠ Hanspaulka a především při svém působení v DYS-centru Praha, z. ú., kde pracuji na pozici psycholožky a speciální pedagožky s dětmi předškolního a mladšího i staršího školního věku.
V současnosti se realizuji také ve Středisku pro studenty se specifickými potřebami ELSA při ČVUT, kde se setkávám především se studenty, u kterých se ukazuje, jak velkou roli ve vzdělávání hraje, když vědí, jak se učit, jaké strategie využít. A na to v naší škole budu dbát.
Mgr. Jana Brodská
Vystudovala jsem obor učitelství 1. stupně. Výběr profese byl jasnou volbou ‒ od dětství mě provázejí učení, pohyb a umění (navštěvovala jsem třídu s rozšířenou výukou moderní gymnastiky a současně i výtvarný a taneční obor na ZUŠ Opava).
Vedle své profese se díky dcerám věnuji trenérství estetické skupinové gymnastiky.
Pravou školou života je pro mě rodina a naše škola. Navzájem se od sebe učíme, vnímáme své pocity, nálady, úspěchy i neúspěchy. Stejně jako s rodinou i se svými žáky ráda měním prostředí: prostředí třídy za park, hory, knihovnu nebo galerii.
Mgr. Martin Šimáček
Téměř celou svou kariéru se zabývám lidskoprávní problematikou. Šest let jsem působil jako ředitel Agentury pro sociální začleňování na Úřadu vlády a deset let v neziskové organizaci Člověk v tísni.
Mám za sebou práci pro ministerstvo práce a sociálních věcí a ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Jsem táta dvou dětí.
Mgr. Klára Laurenčíková
Vzděláním jsem speciální pedagožka. Působím jako předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV), jejímž cílem je kvalitní a dostupná škola pro všechny děti. Jsem také předsedkyní Vládního výboru pro práva dítěte a předsedkyní správní rady Asistence, o.p.s. Dříve jsem působila také jako náměstkyně ministra školství a poradkyně ministryně práce a sociálních věcí. Externě přednáším na Katedře speciální pedagogiky PedF UK. A hlavně jsem matkou dvou dětí, pro které bych si přála školu, která naplno rozvine jejich potenciál.
Mgr. Olga Štefanová
V roce 2008 jsem dokončila studium učitelství pro 1. stupeň ZŠ se specializací na výtvarnou výchovu. Jako třídní učitelka jsem začala pracovat již v posledním roce studia a s přestávkou – vyplněnou péčí o své dvě děti – tak působím doposud.
Pedagogické zkušenosti jsem získávala mimo jiné jako průvodce v Montessori škole. Ráda se dále vzdělávám v nových pedagogických metodách a dalších oblastech. Absolvovala jsem seminář primární prevence úrazů dětí a mládeže a kurzy zaměřené na Montessori pedagogiku, tvorbu individuálního vzdělávacího plánu a plánu pedagogické podpory.
Mám zkušenost s prací s nadanými dětmi i s dětmi s poruchami učení a chování. Dlouhodobě se věnuji řízení školních projektů a práci ve skupinách.
Ke každému dítěti se snažím přistupovat s pokorou a s touhou napomoci rozvinout jeho nadání. Volné chvíle ráda trávím se svou rodinou. Cestujeme, sportujeme a poznáváme krásy přírody.
Mgr. Kamila Plísková
Vystudovala jsem bohemistiku na FF UK a v navazujícím studiu jsem zvolila obor Učitelství češtiny jako cizího jazyka.
Věnovala jsem se výuce malých i dospělých cizinců v různých státních i neziskových institucích (ÚJOP UK, Poradna pro integraci aj.). Dva roky jsem také pracovala na 1. stupni ZŠ, kde jsem vedla přípravný kurz, kroužek češtiny, hodiny čtení, slohu či angličtiny a působila jsem tam jako asistentka pedagoga.
Mou celoživotní vášní je tanec a pohyb, aktivně se věnuji současnému tanci, gaga movement language nebo párové akrobacii. A tak jsem se rozhodla tento koníček promítnout do své profese a začala jsem navštěvovat kurz Taneční a pohybová pedagogika na pražské HAMU.
Baví mě pracovat s různorodostí a brát ji jako výhodu, která nás i výuku rozvíjí a posouvá kupředu.
Bc. Anna Svatoňová
Po gymnáziu jsem strávila rok studiem angličtiny a následně vystudovala speciální pedagogiku v Praze. Mezi mé dosavadní zkušenosti patří především práce s třídními kolektivy v rámci programů primární prevence na základních školách středočeského kraje (Semiramis, z. ú.) a pozice učitelky v česko-anglické MŠ.
Při práci se snažím být dětem oporou a průvodcem, který žáky nasměruje a umožní jim dojít ke své malé “heurece”, prožít radost z objevu a tím probudit zvídavost. V dnešním světě je podle mého pro každé dítě důležitější naučit se třídit a vyhledávat informace než bezhlavě memorovat. Je důležité poznávat svět takový, jaký je, a ne zkreslený stránkami učebnic.
Mgr. Michaela Čermáková
Vystudovala jsem obor psychologie na FF UK, kde jsem za dobu studia absolvovala několik stáží, například v Centru integrace dětí nebo Centru pro rodinu Triangl. Dále mám několik kurzů, jako například kurz kompletní krizové intervence.
Působím i jako dobrovolnice v neziskové organizaci Letní dům, kde se po většinu času setkávám s dětmi z pěstounské péče.
Při práci se snažím vnímat potřeby dětí a podporovat především emocionální a sociální prostředí, aby se do školy těšily a dobře se jim pracovalo. Těší mě být oporou při prožívání a překonávání těžkostí při učení, v komunikaci, ve vztazích apod. A mám radost, když vidím děti zase o kousek „povyrůst“.
Mgr. Jan Pevný
Studoval jsem humanitní studia a sociologii na Univerzitě Karlově v Praze. Na naší škole bych postupně rád uplatňoval své zkušenosti, které mám z jiné inovativní školy, kde jsem vedl na prvním stupni nejstarší třídu a věnoval se projektové výuce a zavádění žákovského parlamentu. Rád se posouvám dál a rozvíjím kompetence nejen vlastní, ale především kompetence dětí. Věřím v partnerský přístup, kdy jsou všichni na jedné lodi a učí se navzájem – děti, učitelé a rodiče.
Anna Vajdová
Jsem studentkou pětiletého oboru Učitelství 1. st. ZŠ se specializací na výtvarnou výchovu na Univerzitě Karlově. Po gymnáziu jsem se pro tento obor rozhodla, protože v práci s dětmi vidím smysl. Měla jsem brigádu ve školce, vypomáhala jsem s hlídáním dětí a vedla jsem skupinky na dětském táboře, kam jsem od dětství sama jezdila.
Po chvíli strávené na univerzitě jsem měla konečně možnost nahlédnout do škol i z jiné strany než pouze jako žák. Díky tomu jsem si uvědomila, že vzdělávací systém a postup škol, kterými jsem prošla, mi nevyhovoval a dostatečně mě nemotivoval. Ráda bych pomohla vytvořit takové školní prostředí, které bude děti motivovat a podporovat v dalším studiu a rozvoji, aby je učení především bavilo a samy chtěly vědět víc.
Ve volném čase ráda maluji, kreslím, peču a dekoruji dorty, vařím, čtu nebo chodím na procházky. Ráda zkouším nové činnosti.
Mgr. Lucie Gutkaisová
Vystudovala jsem sociální pedagogiku a adiktologii na Univerzitě Karlově a již při studiu jsem začala pracovat s dětmi.
Působila jsem jako realizátorka primární prevence na základních a středních školách a mé zatím nejdelší kariérní působení se odehrávalo v DDM hl. m. Prahy, kde jsem strávila celkem 8 profesně velmi pestrých let. Mimo práci s předškoláky jsem si oblíbila také aktivní účast na táborech různého zaměření a vedení zájmového vzdělávání.
Zkušenosti jsem čerpala i v zahraničí, zejména na Novém Zélandu, kde jsem mimo jiné pracovala i jako au-pair. Od dětství hraji závodně basketbal a své nadšení z pohybu všeho druhu ráda předávám dál.
Kristýna Lassigová
Vystudovala jsem střední odbornou školu služeb v oboru sociální pracovník a již při studiu jsem měla možnost pracovat se seniory a dětmi od kojenců až po děti staršího školního věku. Nejčastěji jsem se však vracela do DDM hl. m. Prahy, kde jsem získala nejvíce zkušeností.
V ZŠ Lyčkovo náměstí jsem působila jako organizátor volného času. Dva roky jsem pracovala také jako příležitostná chůva v jedné francouzské rodině žijící v Praze. Pět let jsme se aktivně podílela na organizaci letních táborů pro děti a tvorbě programů pro ně, z toho jeden rok jako zdravotník zotavovacích akcí.
Ve svém volném čase se zabývám přírodou a zvířaty. Dva roky se aktivně účastním záchrany psů z nevhodných podmínek a jejich převýchovou.
Patrik Buday
Když mi bylo pět let, byl jsem společně s bratrem umístěn v Klokánku, a nakonec jsme vyrůstali bez rodičů. Nebylo to lehké, ale teď z toho především čerpám. Díky této zkušenosti mohu pomáhat nejen dětem, které prošly nebo procházejí podobnou nelehkou životní etapou. Vystudoval jsem obor kuchař – číšník a profesi se věnoval deset let. V roce 2018 jsem založil organizaci Buday. Práce CEO mě naučila být empatický, najít u každého silné stránky a podporovat jej.
Mgr. Markéta Škrnová Frýbová
Vystudovala jsem Ústav informačních technologií a knihovnictví na FF UK v Praze, a ačkoli mě metody práce s informacemi stále baví, ještě více mi činí potěšení výuka angličtiny, které se věnuji více než 20 let.
Své zkušenosti jsem nejdříve sbírala ve Velké Británii, posléze v ČR ‒ úroveň C1 dle CEFR. V současné době pracuji především s předškolními dětmi a dětmi mladšího školního věku, vedu také přípravu na Cambridgeské zkoušky, o prázdninách pak letní tábory s AJ a víkendové „science workshopy“ pro děti.
Byla bych ráda, kdyby děti vnímaly cizí jazyk ne jako soubor slovíček, které je třeba se naučit, nýbrž jako prostředek pro dorozumění se v běžných situacích a navazování nových kamarádství.