Náš tým
doc. PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D.
- spoluzakladatelka a členka vedení školy
- Centrum podpory a poradenství
- koncepce školy, tvorba školního vzdělávacího programu
- spolupráce s vysokými školami a zahraničními partnery
- e-mail: l.krejcova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. et Mgr. Zuzana Hladíková
- spoluzakladatelka a členka vedení školy
- koncepce školy a tvorba školního vzdělávacího programu
- finanční stránka školy, rozpočty, dotace a granty
- komunikace s dalšími organizacemi
- Centrum podpory a poradenství
- e-mail: z.hladikova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Klára Laurenčíková
- spoluzakladatelka a členka vedení školy
- koncepce školy a tvorba školního vzdělávacího programu
- komunikace se spolupracujícími organizacemi
- e-mail: k.laurencikova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Martin Šimáček
- spoluzakladatel a člen vedení školy
- koncepce školy
- organizace rodičovské kavárny a mimoškolních aktivit
- spolupráce s partnery školy
- e-mail: m.simacek(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Adriana Zachová
- třídní učitelka 1. třídy
- e-mail: a.zachova(at)skolapoznavani.cz
Lucie Jindrová
- tandemová učitelka v 1. třídě
- e-mail: l.jindrova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Olga Štefanová
- třídní učitelka 2. třídy
- e-mail: o.stefanova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Kamila Plísková
- tandemová učitelka ve 2. třídě
- e-mail: k,pliskova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Tereza Pachtová
- asistentka učitele ve 2. třídě
- e-mail: t.pachtova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Jana Brodská
- ředitelka školy
- třídní učitelka 3. třídy
- kurzy pro předškoláky
- e-mail: j.brodska(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Markéta Těthalová
- tandemová učitelka ve 3. třídě
- e-mail: m.tethalova(at)skolapoznavani.cz
Bc. Anna Svatoňová
- třídní učitelka 4. třídy
- e-mail: a.svatonova(at)skolapoznavani.cz
Anna Vajdová
- tandemová učitelka v 5. třídě
- e-mail: a.vajdova(at)skolapoznavani.cz
Mgr. Markéta Škrnová Frýbová
- vyučující angličtiny
- koncepce výuky angličtiny na celé škole
Mgr. Alyssa Dillard
- vyučující angličtiny
- podpora bilingvních žáků
- doprovod na expedicích
Kristýna Lassigová
- vedoucí odpoledního klubu
- e-mail: k.lassigova(at)skolapoznavani.cz
doc. PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D.
Pracuji jako psycholožka v neziskové organizaci DYS-centrum Praha, z. ú. Nabízím diagnostiku, poradenství, konzultace i dlouhodobé terapie dětem i dospělým. Pracuji s jednotlivci, s celými rodinami a někdy i s učiteli klientů.
Působím také na katedře psychologie FF UK, kde jsem se podílela na několika různých výzkumných projektech. Píšu knihy, např. Žáci potřebují přemýšlet, i odborné články.
Ve své práci se snažím postupovat v souladu s principy tzv. kognitivního přístupu ke vzdělávání. Jinými slovy hledám při diagnostice i práci se žáky způsoby, jak podněcovat jejich přemýšlení. Jak je aktivizovat při učení, aby z něj měli radost, učili se s porozuměním a aby ukázali, jaký je jejich mnohdy i skrytý potenciál.
V souladu s těmito principy postupuji i při diagnostice. Za její cíl pokládám porozumění procesu učení a přemýšlení dětí i dospívajících. Věřím, že každý má potenciál dalšího růstu.
Mgr. et Mgr. Zuzana Hladíková
Působím jako psycholožka v neziskové organizaci DYS-centrum Praha, z. ú. Kromě práce s klienty od předškolního věku po středoškoláky se podílím na zajištění chodu organizace. V minulosti jsem pracovala ve speciálně pedagogickém centru se žáky s poruchami učení a chování.
Absolvovala jsem několik kurzů metody Feuersteinova instrumentálního obohacení, jejíž principy pravidelně a s chutí aplikuji jak při práci s klienty, tak v každodenním životě.
Snažím se u každého najít jeho silné stránky, tedy schopnosti a dovednosti, kterými vyniká, a podporovat jeho další rozvoj.
Mgr. et Mgr. Jana Pechancová
Základ pedagogického myšlení jsem získala od své maminky, která se celý svůj profesní život věnuje předškolnímu vzdělávání.
Absolvovala jsem střední pedagogickou školu v Litomyšli, kde jsem se mohla učit od skvělých praktiků a učitelů. Následně jsem vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ se zaměřením na speciální pedagogiku a posléze i psychologii na katedře psychologie FF UK, kde jsem se specializovala na školní a poradenskou psychologii.
Pracovní zkušenosti jsem získala jako asistentka pedagoga v MŠ a ZŠ pro děti s vadami sluchu a řeči v Hradci Králové, jako učitelka mateřské školy v MŠ Kohoutek při ZŠ Hanspaulka a především při svém působení v DYS-centru Praha, z. ú., kde pracuji na pozici psycholožky a speciální pedagožky s dětmi předškolního a mladšího i staršího školního věku.
V současnosti se realizuji také ve Středisku pro studenty se specifickými potřebami ELSA při ČVUT, kde se setkávám především se studenty, u kterých se ukazuje, jak velkou roli ve vzdělávání hraje, když vědí, jak se učit, jaké strategie využít. A na to v naší škole budu dbát.
Mgr. Jana Brodská
Vystudovala jsem obor učitelství 1. stupně. Výběr profese byl jasnou volbou ‒ od dětství mě provázejí učení, pohyb a umění (navštěvovala jsem třídu s rozšířenou výukou moderní gymnastiky a současně i výtvarný a taneční obor na ZUŠ Opava).
Vedle své profese se díky dcerám věnuji trenérství estetické skupinové gymnastiky.
Pravou školou života je pro mě rodina a naše škola. Navzájem se od sebe učíme, vnímáme své pocity, nálady, úspěchy i neúspěchy. Stejně jako s rodinou i se svými žáky ráda měním prostředí: prostředí třídy za park, hory, knihovnu nebo galerii.
Mgr. Markéta Těthalová
Vystudovala jsem učitelství dějepisu a společenských věd na Technické univerzitě v Liberci, na Erasmu ve Vídni jsem měla intenzivní možnost zapojit se do pedagogických praxí a učení v tandemu. Učila jsem také na mezinárodní škole v Praze, takže mám zkušenost i s žáky-cizinci a s individualizací výuky.
S dětmi pracuji již od mládí, kdy jsem je vedla ve skautu. Skautská výchova mi dala lásku k přírodě a odpovědný přístup k občanství, což jsou věci, které se snažím předávat dál. Mám ráda moderní technologie, knihy a účastním se historických rekonstrukcí.
Mgr. Martin Šimáček
Téměř celou svou kariéru se zabývám lidskoprávní problematikou. Šest let jsem působil jako ředitel Agentury pro sociální začleňování na Úřadu vlády a deset let v neziskové organizaci Člověk v tísni.
Mám za sebou práci pro ministerstvo práce a sociálních věcí a ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Jsem táta dvou dětí.
Lucie Jindrová
Dokončuji učitelství pro 1. stupeň ZŠ se zaměřením na hudební výchovu na PFUK. Můj pohled na výchovu a vzdělávání utvořila Montessori škola, ve které jsem vyrostla, a skautské prostředí, které je pro mě druhým domovem. Zkušenost s inovativními přístupy k výuce jsme získávala také ve Scioškole, kde jsem působila jako průvodce ve druhém trojročí.
Mgr. Klára Laurenčíková
Vzděláním jsem speciální pedagožka. Působím jako předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV), jejímž cílem je kvalitní a dostupná škola pro všechny děti. Jsem také předsedkyní Vládního výboru pro práva dítěte a předsedkyní správní rady Asistence, o.p.s. Dříve jsem působila také jako náměstkyně ministra školství a poradkyně ministryně práce a sociálních věcí. Externě přednáším na Katedře speciální pedagogiky PedF UK. A hlavně jsem matkou dvou dětí, pro které bych si přála školu, která naplno rozvine jejich potenciál.
Mgr. Adriana Zachová
Vystudovala jsem PFUK a FFUK (obory Speciální pedagogika a Sociální práce). Už při škole jsem ráda pracovala s dětmi. Moje největší pracovní výzva byla MŠ a ZŠ Smiling Crocodile, kde jsem šest let působila jako třídní učitelka pro děti s kombinovaným postižením a jako muzikoterapeutka v mateřské škole. Díky tomu jsem se naučila přistupovat k dětem individuálně a s respektem. Dětem naslouchám a ráda s nimi rozvíjím jejich kreativitu. Celý život miluji pohyb a tanec, vystudovala jsem taneční konzervatoř Duncan Centre a momentálně v rámci celoživotního vzdělávání studuji kurz Kreativní pedagogiky na DAMU.
Mgr. Olga Štefanová
V roce 2008 jsem dokončila studium učitelství pro 1. stupeň ZŠ se specializací na výtvarnou výchovu. Jako třídní učitelka jsem začala pracovat již v posledním roce studia a s přestávkou – vyplněnou péčí o své dvě děti – tak působím doposud.
Pedagogické zkušenosti jsem získávala mimo jiné jako průvodce v Montessori škole. Ráda se dále vzdělávám v nových pedagogických metodách a dalších oblastech. Absolvovala jsem seminář primární prevence úrazů dětí a mládeže a kurzy zaměřené na Montessori pedagogiku, tvorbu individuálního vzdělávacího plánu a plánu pedagogické podpory.
Mám zkušenost s prací s nadanými dětmi i s dětmi s poruchami učení a chování. Dlouhodobě se věnuji řízení školních projektů a práci ve skupinách.
Ke každému dítěti se snažím přistupovat s pokorou a s touhou napomoci rozvinout jeho nadání. Volné chvíle ráda trávím se svou rodinou. Cestujeme, sportujeme a poznáváme krásy přírody.
Mgr. Tereza Pachtová
Vystudovala jsem biologii na Jihočeské univerzitě. Po dokončení magisterského stupně v roce 2015 mě zlákala touha cestovat a naučit se nějaký další světový jazyk, a tak jsem se zapsala na studium španělštiny v Barceloně na škole Enforex. Španělsko mi natolik přirostlo k srdci, že jsem v něm zůstala po další tři roky. Po narození malého synovce jsem se vrátila zpět do České republiky, zaměřila se na amatérské studium ornitologie, práci s dětmi a mé blízké. To mě nakonec dovedlo k úvahám o změně v profesním životě i dalším sebevzdělání. Děti jsou pro mě návratem do Nekonečného příběhu a království Fantazie z mého vlastního dětství, stejně jako zdroj inspirace.
Mgr. Kamila Plísková
Vystudovala jsem bohemistiku na FF UK a v navazujícím studiu jsem zvolila obor Učitelství češtiny jako cizího jazyka.
Věnovala jsem se výuce malých i dospělých cizinců v různých státních i neziskových institucích (ÚJOP UK, Poradna pro integraci aj.). Dva roky jsem také pracovala na 1. stupni ZŠ, kde jsem vedla přípravný kurz, kroužek češtiny, hodiny čtení, slohu či angličtiny a působila jsem tam jako asistentka pedagoga.
Mou celoživotní vášní je tanec a pohyb, aktivně se věnuji současnému tanci, gaga movement language nebo párové akrobacii. A tak jsem se rozhodla tento koníček promítnout do své profese a začala jsem navštěvovat kurz Taneční a pohybová pedagogika na pražské HAMU.
Baví mě pracovat s různorodostí a brát ji jako výhodu, která nás i výuku rozvíjí a posouvá kupředu.
Bc. Anna Svatoňová
Po gymnáziu jsem strávila rok studiem angličtiny a následně vystudovala speciální pedagogiku v Praze. Mezi mé dosavadní zkušenosti patří především práce s třídními kolektivy v rámci programů primární prevence na základních školách středočeského kraje (Semiramis, z. ú.) a pozice učitelky v česko-anglické MŠ.
Při práci se snažím být dětem oporou a průvodcem, který žáky nasměruje a umožní jim dojít ke své malé “heurece”, prožít radost z objevu a tím probudit zvídavost. V dnešním světě je podle mého pro každé dítě důležitější naučit se třídit a vyhledávat informace než bezhlavě memorovat. Je důležité poznávat svět takový, jaký je, a ne zkreslený stránkami učebnic.
Mgr. Andrea Zemanová
Vystudovala jsem Vysokou školu tělovýchovy a sportu Palestra. Celý svůj život jsem se věnovala vrcholovému sportu a zúčastnila jsem se i olympijských her. Po ukončení kariéry vrcholového sportovce jsem se věnovala trenérství dětí v oblasti lyžování. Během let práce s dětmi jsem zjistila, že mě baví jim pomáhat s překonáváním překážek a předávat jim svoje zkušenosti, dovednosti a znalosti.
Mgr. Michaela Čermáková
Vystudovala jsem obor psychologie na FF UK, kde jsem za dobu studia absolvovala několik stáží, například v Centru integrace dětí nebo Centru pro rodinu Triangl. Dále mám několik kurzů, jako například kurz kompletní krizové intervence.
Působím i jako dobrovolnice v neziskové organizaci Letní dům, kde se po většinu času setkávám s dětmi z pěstounské péče.
Při práci se snažím vnímat potřeby dětí a podporovat především emocionální a sociální prostředí, aby se do školy těšily a dobře se jim pracovalo. Těší mě být oporou při prožívání a překonávání těžkostí při učení, v komunikaci, ve vztazích apod. A mám radost, když vidím děti zase o kousek „povyrůst“.
Mgr. Jan Pevný
Studoval jsem humanitní studia a sociologii na Univerzitě Karlově v Praze. Na naší škole bych postupně rád uplatňoval své zkušenosti, které mám z jiné inovativní školy, kde jsem vedl na prvním stupni nejstarší třídu a věnoval se projektové výuce a zavádění žákovského parlamentu. Rád se posouvám dál a rozvíjím kompetence nejen vlastní, ale především kompetence dětí. Věřím v partnerský přístup, kdy jsou všichni na jedné lodi a učí se navzájem – děti, učitelé a rodiče.
Anna Vajdová
Jsem studentkou pětiletého oboru Učitelství 1. st. ZŠ se specializací na výtvarnou výchovu na Univerzitě Karlově. Po gymnáziu jsem se pro tento obor rozhodla, protože v práci s dětmi vidím smysl. Měla jsem brigádu ve školce, vypomáhala jsem s hlídáním dětí a vedla jsem skupinky na dětském táboře, kam jsem od dětství sama jezdila.
Po chvíli strávené na univerzitě jsem měla konečně možnost nahlédnout do škol i z jiné strany než pouze jako žák. Díky tomu jsem si uvědomila, že vzdělávací systém a postup škol, kterými jsem prošla, mi nevyhovoval a dostatečně mě nemotivoval. Ráda bych pomohla vytvořit takové školní prostředí, které bude děti motivovat a podporovat v dalším studiu a rozvoji, aby je učení především bavilo a samy chtěly vědět víc.
Ve volném čase ráda maluji, kreslím, peču a dekoruji dorty, vařím, čtu nebo chodím na procházky. Ráda zkouším nové činnosti.
Mgr. Lucie Gutkaisová
Vystudovala jsem sociální pedagogiku a adiktologii na Univerzitě Karlově a již při studiu jsem začala pracovat s dětmi.
Působila jsem jako realizátorka primární prevence na základních a středních školách a mé zatím nejdelší kariérní působení se odehrávalo v DDM hl. m. Prahy, kde jsem strávila celkem 8 profesně velmi pestrých let. Mimo práci s předškoláky jsem si oblíbila také aktivní účast na táborech různého zaměření a vedení zájmového vzdělávání.
Zkušenosti jsem čerpala i v zahraničí, zejména na Novém Zélandu, kde jsem mimo jiné pracovala i jako au-pair. Od dětství hraji závodně basketbal a své nadšení z pohybu všeho druhu ráda předávám dál.
Kristýna Lassigová
Vystudovala jsem střední odbornou školu služeb v oboru sociální pracovník a již při studiu jsem měla možnost pracovat se seniory a dětmi od kojenců až po děti staršího školního věku. Nejčastěji jsem se však vracela do DDM hl. m. Prahy, kde jsem získala nejvíce zkušeností.
V ZŠ Lyčkovo náměstí jsem působila jako organizátor volného času. Dva roky jsem pracovala také jako příležitostná chůva v jedné francouzské rodině žijící v Praze. Pět let jsme se aktivně podílela na organizaci letních táborů pro děti a tvorbě programů pro ně, z toho jeden rok jako zdravotník zotavovacích akcí.
Ve svém volném čase se zabývám přírodou a zvířaty. Dva roky se aktivně účastním záchrany psů z nevhodných podmínek a jejich převýchovou.
Patrik Buday
Když mi bylo pět let, byl jsem společně s bratrem umístěn v Klokánku, a nakonec jsme vyrůstali bez rodičů. Nebylo to lehké, ale teď z toho především čerpám. Díky této zkušenosti mohu pomáhat nejen dětem, které prošly nebo procházejí podobnou nelehkou životní etapou. Vystudoval jsem obor kuchař – číšník a profesi se věnoval deset let. V roce 2018 jsem založil organizaci Buday. Práce CEO mě naučila být empatický, najít u každého silné stránky a podporovat jej.
Jana Janáčová
Vystudovala jsem sociální pedagogiku a před založením rodiny jsem působila jako vychovatelka ve středisku výchovné péče. Pedagogickou praxi i orientaci v administrativě jsem získala také v neziskové organizaci DYS-centru Praha. Před příchodem do školy jsem působila na Lince Bezpečí, podílela jsem se na zajištění vzdělávání, chodu organizace a především komunikaci se zaměstnanci.
Mám ráda věci připravené a promyšlené. Organizační úkoly beru jako výzvu jak v rodině, tak v práci. Mým cílem je vnímat potřeby školy, propojení dětí, rodičů a zaměstnanců a vytvořit všem co nejpřívětivější zázemí.
Marek Penc
Vystudoval jsem střední průmyslovou školu v oboru ekologie a životní prostředí. V současné době si dodělávám vysokou školu na ČZU, obor ekologie. Několik let jsem pracoval jako lektor ekologické výchovy u Lesů hlavního města Prahy, kde mou hlavní náplní bylo vzdělávat děti od MŠ až po SŠ. Mám bohaté zkušenosti s hlídáním dětí a vytvářením atraktivního programu pro ně. Mezi mé koníčky patří jízda na kole, turistika a dlouhé procházky přírodou.
Mgr. Markéta Škrnová Frýbová
Vystudovala jsem Ústav informačních technologií a knihovnictví na FF UK v Praze, a ačkoli mě metody práce s informacemi stále baví, ještě více mi činí potěšení výuka angličtiny, které se věnuji více než 20 let.
Své zkušenosti jsem nejdříve sbírala ve Velké Británii, posléze v ČR ‒ úroveň C1 dle CEFR. V současné době pracuji především s předškolními dětmi a dětmi mladšího školního věku, vedu také přípravu na Cambridgeské zkoušky, o prázdninách pak letní tábory s AJ a víkendové „science workshopy“ pro děti.
Byla bych ráda, kdyby děti vnímaly cizí jazyk ne jako soubor slovíček, které je třeba se naučit, nýbrž jako prostředek pro dorozumění se v běžných situacích a navazování nových kamarádství.
Bethany Adams Dockalova
Vystudovala jsem bakalářské studium divadelního umění (scenáristika a herectví) na Boise State Universtiy v USA, kde jsem také získala certifikát TEFL. V roce 2007 jsem se přestěhovala do Prahy a od té doby se tu věnuji herectví, výuce angličtiny i vedení dramatických kroužků. Učila jsem ve třech různých českých školách, z nichž jedna byla bilingvní, v soukromých jazykových školách i jako soukromý učitel. Pět let jsem měla svůj vlastní kurz výuky angličtiny pro děti.
Díky herectví a scenáristice jsem kreativní, to se promítá i do výuky. Současně se zajímám o různé učební styly a individuální odlišnosti mezi lidmi. Kromě výše uvedeného nabízím také lekce pro dospělé zaměřené na coaching, komunikační dovednosti a rétoriku v obchodní sféře. Více se o mě dozvíte na webu www.bethanyadams.net. Když nepracuji, miluji čtení dobrých románů, poslouchání podcastů, sledování televize a filmů, jednoduše řečeno – hledání hezkých příběhů všude tam, kde se dají nalézt.
Mgr. Alyssa Dillard
Pocházím z Texasu v USA. Už čtyři roky žiju v Praze, kde jsem vloni ukončila studium na DAMU. Angličtinu a umění vyučuji už řadu let: nejprve jsem působila v Austinu v Texasu, nyní pracuji pro neziskovou organizaci Creative Action. Když neučím, pracuji také jako hudebnice a divadelní režisérka.
Miluju svůj život v Praze, učení a sdílení zážitků se žáky. Při výuce využívám metod vyprávění, pohybu i třeba cvičení všímavosti, aby se moji žáci dostali do úzkého kontaktu s angličtinou a učili se efektivně.
Více o mně se dozvíte také na https://www.alyssadillard.com/